О нама

english srpski

Удружење љубитеља нишких трамваја

је основано и регистровано 15. октобра 2007. године. 

Програм Удружења је следећи:

- залагање за повратак трамвајског саобраћаја на улице Ниша

- прикупљање историјског материјала у вези са старим нишким трамвајима

- очување сећања на исте

- помоћ у рестаурацији последњег и јединог преосталог старог нишког трамваја

 

Главни циљ Удружења је залагање за повратак трамвајског саобраћаја

на улице Ниша што би имало вишеструке позитивне ефекте:

 

Ефекат стаклене баште

Кроз центар Ниша дневно прође више од 1300 аутобуса. Поред емисије угљен-диоксида, то је и огромна потрошња ваздуха за све те дизел машине. Повратак трамваја би смањио број аутобуса у центру града за 50-так процената.

Колика је у Нишу емисија угљен диоксида дневно, можете видети у табелама испод. Обзиром на то да аутобуси троше између 40 и 50 литара на 100 километара, зависно од модела (соло, дуплекс, похабаност мотора), приложене су табеле за оба случаја. Срачуната дневна километража (извор: Јавно предузеће - Аеродром Ниш) је из реда вожње за јесен 2008. године. Аутобуске линије 1 и 10 су стара трамвајска линија у Нишу.

40 лит. / 100 км
линије
километара дневно
литара дневно
угљен диоксид дневно
угљен диоксид годишње
1, 10
4 223 км
1 689 л
4 500 кг
1 642 500 кг
све
19 135 км
7 654 л
20 390 кг
7 442 350 кг

50 лит. / 100 км
линије
километара дневно
литара дневно
угљен диоксид дневно
угљен диоксид годишње
1, 10
4 223 км
2 112 л
5 625 кг
2 053 125 кг
све
19 135 км
9 568 л
25 488 кг
9 303 120 кг

 

Урбани развој града

Савремени трамваји, својим изгледом, би побољшали изглед града што би имало позитиван ефекат на потенцијалне инвеститоре у граду и региону.

Савремени превоз путника би узроковао пешачку зону у центру града и „Park and ride“ системе (Стандард савременог урбаног развоја у свету). Трамвајски саобраћај смањује и загушење у саобраћају које је врло присутно у Нишу.

 

Уштеда енергије

Енергетска ефикасност електро-мотора је преко 98%. Поређење са ефикасношћу дизел мотора (40 - 45%) показује да трамвај троши дупло мање енергије по путнику по километру у односу на аутобус. Такође, трамваји имају већи број путничких места, што им још више повећава ефикасност. Град са близу 300 000 становника и више од 120 000 путовања дневно у градском саобраћају је озбиљни кандидат за увођење трамвајског саобраћаја.

Слајд је са симпозијума у Новом Саду под називом "У сусрет хуманом граду".

Аутор: Francesc Aragall, Design for All Foundation, Barcelona

 

Расположење Нишлија

Машински факултет у Нишу је 2007. године у оквиру семинарског рада „Лакошински јавни превоз у Нишу“ анкетирао око 3 000 Нишлија, где се 88,6% њих изразило да жели повратак трамваја у Ниш.

 

Почасни чланови

Поводом изузетног доприноса, Удружење је следеће научнике и стручњаке прогласило почасним члановима:

  • Вукан Р. Вучић, академик САНУ
  • проф. др Градимир В. Миловановић, дописни члан САНУ
  • проф. др Драгомир Мандић
  • др Зоран Милићевић
  • проф. др Душан Стаменковић
  • мр Пера Миловановић
  • дипл. инг. Бранислав Миловановић
  • арх. Александар Радовић
  • арх. Јован Мандић

Проглашење почасних чланова је обављено у оквиру обележења педесет година од укидања трамваја у Нишу, 10. августа 2008. године. Манифестација је одржана на Тргу краља Милана и том приликом је почело прикупљање потписа за повратак трамвајског саобраћаја у град Ниш.

 

Донатори

 

ledib

 

Овај пројекат је финансиран од стране Краљевине Данске, кроз Суседски програм а спроводи га LEDIB Програм.

Овај веб сајт не садржи и не представља званичан став LEDIB Програма. Иницијатори пројекта су одговорни за све информације које се могу наћи на овој веб презентацији.